v rubriki dogodki:
.. / / / 06.10.2000

10-letnica Big Foot Mame v Hali Tivoli

Big Foot Mama so zagotovo prvi slovenski rock bend devetdesetih, ljubljenci publike in novinarjev, čudno se zdi le, da jih Zlati petelini ne marajo, kajti venomer odkikirikajo drugam. Da so Fute res ene sorte slovenski Rollingi, dokazujejo tudi s svojimi koncerti. Zadnji podvig boste lahko spremljali 19. oktobra v Hali Tivoli, kjer le redki slovenski (rock) izvajalci nastopajo na samostojnih koncertih ...

Začetki
Big Foot Mame so prvi koncert odigrali na Gimnaziji Šentvid daljnega leta 1990, ko so bili še vsi mlečnozobi šolarji, bend pa je ustanovil bobnar Jože Habula z namenom, da odigrajo nekaj legendarnih štiklov Rolling Stonesov, Black Crowes, Guns 'n' Roses, Ramones, Clash, Joan Jett, Lenny Kravitz, ... Na koncertu (kjer sta sodelovala tudi pevec Andrej Kos in kitarist Andrej Guštin) so naredili pravi žur, že naslednji dan pa je pol benda šlo v vojsko. Po nekem čudnem naključju so se za ta koncert poimenovali Big Foot Mama.

Ime se jih je zaradi neke pomote držalo še na nekaj koncertih, na katerih je kot basist igral tudi Alen Steržaj, do poletja 1991 pa so BFM igrali kot predskupina zasedbe Peter Pan, Alen pa je postal stalni član benda. Jeseni, ko se je iz vojske vrnil Gušti (Andrej Guštin - kitara), pa so Big Footi dobili priložnosti igrati pred vzorniki - Lovšinovimi Sokoli, ti pa so jih takoj vzeli pod okrilje kot stalno predskupino. Big Foot Mama so tako žgali po srednjih šolah, kot predskupina Sokolom pa so jih spoznavali po vsej Sloveniji.

Avtorska mus'ka
Sčasoma je vzklila tudi kreativna žilica, ki je Big Foot Mamo pričela usmerjati v lastno produkcijo. Prve tri skladbe Tujec, Briga me in Prid' rajš' k men', posnete leta 1993 v studiu Činc, a nikoli izdane, so naletele na zelo dober odziv, kar je povzročilo večje zanimanje za bend in sledilo je vse več samostojnih koncertov in nastopov na raznih festivalih (Kar znaš, to veljaš, Rock Boom, ...)

Leto kasneje se je skupini pridružil Daniel Gregoric, repertoar lastnih štiklov pa je bil iz meseca v mesec daljši. Alen, Jože in Andrej (kasneje pa namesto njega Miha) pa so dobili delo pri Vitezih obložene mize pod taktirko samega Perčija Gnusa (aka Perota Lovšina). Zaradi nesporazumov je iz benda leta 1995 odšel Andrej, na njegovo mesto pa je prišel pevec Grega Skočir.

Prve demo posnetke novih skladb so Big Foot Mama posneli v borih petnajstih (!!!) urah v studiu Kif Kif pod taktirko Žareta Paka. Posnetek je bil narejen brez nasnemavanja (torej v živo), fantje pa so ga ponujali vsem mogočim založbam. Posnetki so najbolj "padli v ušesa" Dušanu Velkavrhu iz založbe Corona, ki je predlagal, da bi jih izdali kar takšne kot so. Tiste čase, ko je bil slovenski rock v zatonu je bila to zelo drzna poteza, vendar so oboževalci dokazali, da se rockovska obzorja na sončni strani Alp jasnijo in prvo ploščo Nova pravila vzeli za svojo.

Dela se da j' nč ne man'ka ...
Prva uspešnica s plošče je bila Mala nimfomanka, spot zanjo pa je skupina v režiji Tomaža Štrucla posnela videospot, ki je začel veliko pot proti rockovskemu vrhu. To, da je Nimfomanka postala instant hit, ni prav potrebno omenjati, jasno pa je, da si je bend takrat pridobil velik del srednješolskega in študentskega občinstva. Drugi hit in spot Nisem več s tabo je še bolj razburkal takratno glasbeno sceno, publiko in navdušil rock kritike. BFM so žgali in divjali po vsej Sloveniji, vmes pa pridno ustvarjali material za novo ploščo.

Druga plošča Kaj se dogaja? (1997) je pokazala, da so Bigfuti zvokovno in stilsko dozoreli in na novo so udarili s skladbo Črn tulipan, v katerem je zaigrala Guštijeva nizozemska ljubezen Chantal. Karizmatični nastopi in spontane provokacije v obliki velikanskega jointa na odru in plastične lutke Ančke so botrovali, da so Big Foot Mama osvojili celotno Slovenijo in si na rockerski sceni rezervirali status kultnega benda devetdesetih.

Vendar udar Bigfootmanije še zdaleč ni bil končan: naslednji hit štiklc se je imenoval Rola se je z mešanico provokacije, močnim refrenom in energijo, kakršno so premogli le BFM bendu samo še dvigal "ratinge" na koncertih, radiu, televiziji in v tisku. Provokacija provokacij pa je bil zagotovo naslednji video izdelek za single Garbage (hip hop med nogami) (jeseni 1998), kritiki so ga označevali za nagnusen in perverzen video spot - publiciteta in priljubljenost med poslušalci pa so nezadržno rasli.

Konec leta 1998 so bralci Antene Big Foot Mamo izbrali za najboljši slovenski rock bend, Miha in Alen (nekakšna slovenska Jagger in Richards, bi se reklo) pa sta imela v rokavu že nove adute. Prvi in najbolj ledeni je bil zagotovo Led s severa, komad je bil posnet predčasno in je radijske valove začel osvajati že februarja naslednje leto, kazal pa je tudi na nove stilske smernice težko pričakovane tretje plošče.

Tretja dimenzija
Le to so posneli na dopustu v Slovenj Gradcu pod producentsko taktirko Žareta Paka in Zada (edini slovenski producent, dejaven v tujini), album, ki je bil zmiksan v studiu Louis v Belgiji pa naslovili Tretja dimenzija. Plošča je izšla aprila 1999 pri založbi Kif Kif in v trenutku je bila razprodana.

V vrtincu slave Big Foot Mama ni ostala zaslepljena od vseh pohval in polnih dvoran oboževalcev in oboževalk, ampak so si zastavili nov cilj: napolniti ljubljanske Križanke s samostojnim koncertom (kar je poprej uspelo le Predinu, Kreslinu, Magnificu in Lovšinu). Ob managerski podpori Zdravka Topleka so Grega, Gušti, Alen, Daniel in Jože 23. junija 1999 v ljubljanskih Križankah obnoreli 3.500 obiskovalcev in dodali še en križec v knjigico uspehov.

Ko se je pisalo leto 2000 so Big Foot Mama "pokasirali" kar tri nominacije za nagrado slovenske glasbene industrije Zlati petelin, vendar po čudežu niso dobili niti enega (nominirani so bili za najboljšega izvajalca, najboljši album in najboljši ovitek), čeprav bi jim prisolili vsaj petelina za najboljšega izvajalca.

Kljub vsem problemom, ki so sledili v začetku letošnjega leta (problemi so, problemi bojo, zato jih raje ne bom navajal), so se že poleti začele širiti govorice, da bodo Big Foot Mama svoji že desetletni karieri dodali še eno krono - koncert v ljubljanski Hali Tivoli, ki je gostila rockovske izvajalce svetovnega formata (Nirvana, Faith No More, Sting, Jethro Tull, ...). Koncert se bo zgodil 19. oktobra letos in glejte, da ne boste manjkali.

Davorin Pavlica - avatar

Davorin Pavlica

Bivši urednik ŽVPL, ki je od 18.05.1998 na ŽVPL-u skupaj objavil 834 člankov.