v rubriki dogodki:
.. / / / 29.06.1998

Tivolski pomp - kritika rock žura

Koncert je bil napovedan kot rock žur. V petek popoldne se je vrvež v Tivoliju začel že zgodaj popoldne. Vendar pa na žalost marsikaterega obiskovalca in tudi nekaj izvajalcev ni šlo vse tako, kot bi si predstavljali. Že začelo se je precej klavrno.

Začetek koncerta je bil napovedan za sedmo večerno uro. Temperature so bile ves dan zelo visoke in to se je poznalo tudi na glasbenikih in celotni tivolsko-pompovski ekipi. Tonska vaja, ki je bila napovedana med tretjo in peto uro, se je zavlekla kar krepko uro čez začetek prireditve.

Organizatorji so jo poleg tega naredil še z nekim, easy-jazzy bandom, tako da so se razmerja inštrumentov vztrajno podirala in spet sestavljala. Okoli osmih je bilo pred vhodom na koncert, katerega vstopnica je bila izjemno poceni (999 SIT, skupaj z CD-jem Tivolskega pompa), več ljudi, kot na samem koncertu. Pa razlog za slab obisk baje ni bil v ceni, ampak v tem, da obljubljenih ploščkov še ni bilo. Tako se je masa porazgubila, nekateri pa so vseeno odšli spodbujat mlade in nadebudne bende.

Vse lepo in prav. Mladina, pripravljena na rock žur, kot je bilo napovedano na plakatih, se je resno zgrozila ob tehno izpadih MC Brain-a, ki je zrak okuževal s sintetičnimi zvoki Prodigy in ostale novodobne rejv-drum'n'bass shitty muzike. Kar pa je bilo še huje, je čas, ki ga je imel na razpolago MC Brain med pavzami, zaradi slabe organizacije presegal čas igranja nadebudnih (do takrat) rockerjev. Skupine so po, do takrat enotnih pravilih odigrale tri lastne komade, MC pa je ušesa prisotnih med obupno dolgimi pavzavmi mučil z nagnusnimi zvoki.

Kul smo dejali, ko je nov band spet začel igrat', prenekateri rocker si je oddahnil, drugi pa so si spet zatiskali ušesa. Vsem je bilo jasno, da več kot petnajstim bendom, ki so se množili (po ne vem kakšni formuli) ne bo dano nastopiti na glomaznem in lepem odru. Vendar je prireditev nemoteno tekla pozno v noč, na odru so se bendi menjavali počasi in publika je lahko videla rockerje, punkerje, funkyaše, reperje, in vedno bolj reperje.

Na odrer so potem nenadoma prigrmeli gostje iz Krškega, The Stroj, s svojimi plastičnimi kantami, katere so postavljali tako dolgo, da bi dva benda že medtem odigrala svoj repertoar, pa še MC (no)Brain bi lahko vihtel svoje plate. Happening je bil več kot zanimiv, pa tudi lučkarji so se potrudili in na TV-ju bo stvar po vsej verjetnosti zgledala superiorno, vendar pa je med ostalimi muzkontarji vrelo. Dejstvo, da bo časa za nastope ostalih (napovedanih) bendov zagotovo zmanjkalo, je bilo vse bolj očitno.

Po tem ko so se famozni posavci komajda odpraskali z odra in ob odhodu še brutalno nabili enega od inštrumentov (beri sodov) skozi oder, bruhali ogenj in si zažgali kape na glavah, je bil čas še za eno res rockersko točko. Pižama, Matej Juvan in še en reper so se ob pomoči MC-ja (no brains no tumors) združili v repajočo enoto in vztrajno tulili "in the house", in "yeah, yeah", kljub temu, da je bilo vsem jasno, da gre za "open air" koncert! Poleg tega, da je bil ta več kot avtorski izlet podaljšan tako dolgo, da so še najbolj potrpežljivi izgubili živce, se je tudi organizatorjem počasi začelo svitati, da časa ne bo dovolj.

Po pregovorih z eno od bolj uveljavljenih skupin, Babewatch, so želeli, da odigrajo samo en (!!!) komad namesto treh. Bejbvočem, katerih kitarist je bil na kraju zločina že ob dveh (da je pripeljal ojačevalec, ki so ga na oder postavili okoli sedmih) to ni bilo po volji. Prav vsi so od začetka vedeli, da stvar ne bo šla skozi. Odpovedali so se nastopu, njihovemu dejanju pa se je pridružila še ena od bolj uveljavljenih skupin Siddharta, ki je nekaj tednov nazaj končala prvenec v Studiu Tivoli.

Na odru so se reperjem medtem pridružili odlični bluzerji Mojo hand, ki so z njimi odigrali en komad, pa še dva svoja (Babewatchi so svoj čas odstopili njim). Takrat se je publika do tistega trenutka najbolj prebudila, in za trenutek je vse skupaj zgledalo tako, kot bi moralo. Potem so se na odru predstavili prav tako znani Sausages, ki so tudi sodelovali v akciji, čeprav v ožji izbor (na CD) niso prišli! Poleg tega so prekršili do takrat zlato pravilo igranja lastnih skladb in se spustili na zabavnjaško nizkotni nivo preigravanja priredb. Pa naj me še kdo vpraša, zakaj nimamo več avtorske glasbe. Ker, še tisti bendi, ki igrajo (kvalitetno) lastno godbo, na koncu ostanejo poraženci, barski zabavljači pa dobijo za špil celoten termin.

Na srečo pa je v vsaki slabi stvari tudi kanček dobrega. Band Pimpl, ki bi prav tako "izvisel" pri igranju so tako v dogovoru z Siddharto dobili termin in pravici je bilo vsaj malo zadoščeno.

Mislim, da kakršen koli zaključek sedaj niti nima smisla. Rečem lahko le, da dokler se bo delalo tako neprofesionalno in nenatančno, naj noben kritik, glasbenik, ali pa producent ne pričakuje kakšne dobre "nove slovenske glasbene scene", kakršno so hoteli predstaviti v petek. Bolje bi bilo, da bi rock (he, he) koncert priredili v Mojstrani, na dvorišču Jureta Koširja. On da yard!

Davorin Pavlica - avatar

Davorin Pavlica

Bivši urednik ŽVPL, ki je od 18.05.1998 na ŽVPL-u skupaj objavil 834 člankov.

Tivolski pomp - thumbnail

Tivolski pomp