.. / / / 16.02.2009 21:46

Novi pogoji uporabe na Facebooku. Nateg?

Ali se Facebook spreminja v veliko, grdo, internetno pošast, ki bo začela počasi "dilati" vaše podatke vsem večjim korporacijam na svetu? Glede na zadnje dogodke že izgleda tako.

Po poročilih, da bo začel Facebook prodajati vaše podatke najboljšim ponudnikom (beri: oglaševalcem) so "brihtne buče" na FB-ju prav potiho spremenili pogoje uporabe.

Pred tem so pogoji uporabe govorili, da z ukinitvijo vašega računa, tudi vaši podatki in vse kar ste kadarkoli naložili po določenem času izgine v virtualnem niču. Nič več.

Sedaj vse, kar počnete na Facebooku ostane..., Facebooku. Za vedno. In s tem lahko počnejo kar si pač želijo. Tudi če zaprete svoj račun ima FB, še vedno pravico uporabljati podatke. Seveda, jih lahko tudi licensirajo naprej, po svoji želji.

Odlomek iz pogojev uporabe na Facebooku od 4. februarja 2009, naprej. (besedilo je v angleškem jeziku, da se slučajno ne bi kaj izgubilo s prevodom:))

"You hereby grant Facebook an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to (a) use, copy, publish, stream, store, retain, publicly perform or display, transmit, scan, reformat, modify, edit, frame, translate, excerpt, adapt, create derivative works and distribute (through multiple tiers), any User Content you (i) Post on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof subject only to your privacy settings or (ii) enable a user to Post, including by offering a Share Link on your website and (b) to use your name, likeness and image for any purpose, including commercial or advertising, each of (a) and (b) on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof."

Besedilo je sicer podobno kot prej (pogoji uporabe pred 4. feb. 2009) , vendar so proti koncu izbrisali nekaj pomebnih alinej.

"You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content.

Tako, da bodite previdni kaj "uplodate" na Facebook. Ker od sedaj naprej, je vse njihovo in z njim lahko počnejo karkoli pač želijo.

Govoreč o tem. Še odstavek na koncu posodobljenih pogojev uporabe, ki govori o ukinitvi (terminaciji) računa.

"The following sections will survive any termination of your use of the Facebook Service: Prohibited Conduct, User Content, Your Privacy Practices, Gift Credits, Ownership; Proprietary Rights, Licenses, Submissions, User Disputes; Complaints, Indemnity, General Disclaimers, Limitation on Liability, Termination and Changes to the Facebook Service, Arbitration, Governing Law; Venue and Jurisdiction and Other."

Torej, vprašanje iz uvoda ostaja. Ali bo FB postal ogromen "diler s podatki"? 150 milijonov userjev ni mačji kašelj in veliko Coca-Col in Mcdonaldsov bo z veseljem dalo kakšen euro. Kaj mislite vi?

Povzeto po: Consumerist.com

Posodobitev

Preberite si članek Facebook se je umaknil in vrnil pogoje uporabe!!!

Po ustanovitvi, kar nekaj sovražnih skupin na Facebooku, se je oglasil tudi Mark Zuckerberg s svojim blog zapisom (celoten zapis).

V bistvu zagotavlja, da nimajo nobenih namenov služiti z našimi podatki in da naj zaupamo Facebooku, ker na FB-ju ljudje tako kontrolirajo kot si lastijo vsebino ... Seveda, pa gre zaupanje v obe strani... :)

Gregor Zalaznik - avatar

Gregor Zalaznik

(Ne)odgovorni urednik ŽVPL, ki je od 15.06.1998 na ŽVPL-u skupaj objavil 233 člankov.

Komentarji

  • 1

    Davorin Pavlica @ 16. februar 2009, 23:53

    Še kr grozn, a ne? Bojkot Fejsbuka?

  • 2

    had @ 17. februar 2009, 09:09

    mene ni strah.. itak je vse, kar postnem na fejsbuk taksne narave, da mi je vseeno.. in ce bodo iz vsega tega dobili miljavznt podatkov s katerimi bodo obogateli, naj :)

    torej.. edini nasvet, ki mi pride na pamet.. vse kar delas na netu se tako ali drugace preslika tudi v realno zivljenje.. previdnost ni nikoli odvec :)

  • 3

    Grega Verč @ 17. februar 2009, 09:29

    v protest 12 ur ne bom odpr facebooka!
    ...začenjam šteti, ko pregledam ZVPL

  • 4

    Davorin Pavlica @ 17. februar 2009, 09:44

    @had ... ja, pazljivost ni odveč, to je res. Sej konc koncev v realnem življenju npr.: razvitih fotk z bizarnega žura ne talaš kar po Čopovi mimoidočim ...

    @Grega Verč ... to, to, ti kar preglej ŽVPL ;)

  • 5

    Gregor Zalaznik @ 17. februar 2009, 09:47

    @Had Samo veš kaj lahko naredijo s tem... Mislm govorimo o spamanju do nezavesti, prodajnju tvojih podatkov levo desno...skratka all shit can brake loose.

    Lihkar sem pa zvedel da po Evropskih zakonih MORAJO izbrisati tvoje podatke v dveh letih po prenehanju (upam da sem prav razumel:), bom še malo povrpašal okoli :)). Tako da Evropska komisija jim lahko malo zagrozi.

    Vendar vsi vemo kako je s tem počasi se obrača. Vendar je bolje kot nič.

  • 6

    had @ 17. februar 2009, 09:54

    stvar je zelo preprosta.. ukines mail s katerim si se prijavil v fejsbuk :)

    ce mi bodo pa na dom posiljali prospekte, pa naj :)

  • 7

    teardrop @ 17. februar 2009, 10:53

    saj njim ni do imena in priimka, email naslova in fotk :)
    oni hočejo videt s kom se pogovarjaš in s kom se veliko pogovarjaš,potem lažje vejo komu morajo poslati ponudbo za isti koncert, za isto križarjenje in za isto omaro v dipoju :)

  • 8

    danijel @ 17. februar 2009, 11:23

    fantje brezveze se sekirate kr vsakič ko pržgeš računalnik in si povezan z netom pa ko ofneš spletni brskalnik, grejo svi tvoji podatki

    google je en takih če maš gmail tvoji podatki tut niso varni tak da se ne preveč sekirat

  • 9

    Jernej @ 17. februar 2009, 11:28

    zanimivo to kaj se bo iz tega razpletlo... mede tem pa pridno razdajati sebe na FB :))

  • 10

    guko @ 17. februar 2009, 12:09

    baje so hekerji udrl k so jih hotl zajebat

  • 11

    Cmrlj @ 17. februar 2009, 12:22

    Najboljše, da nardite spet eno skupino na facebook-u, tako kot proti Rupla al pa podobno...

  • 12

    Lerimama @ 17. februar 2009, 13:34

    @igre - True & Spookie.

    V tem trenutku rabš samo Ruperta Murdocha, ki kupi Facebook in evil BB se začne razvijat.

  • 13

    ema @ 17. februar 2009, 13:46

    hmmm, skrivanje in strah sta odveč.Po moje je tisti trenutek vse javno ko človk stopi ven iz svoje dnevne.Js osebno stojim za vsemi svojimi dejanji in se ne sramujem ničesar.Lp

  • 14

    Doom @ 17. februar 2009, 14:02

    Facebook je podn od podna, Myspace je bistveno bolj uporaben, prijaznešji do uporabnika in omogoča bistveno več.

  • 15

    Joey @ 17. februar 2009, 14:29

    Se strinjam "Fukbook" sux, hvala bogi, da nimam accounta odprtega. Myspace je boljsi!

  • 16

    maki84 @ 17. februar 2009, 14:36

    po mojem je vseh fotk na FB ogromno... to so miljoni... Če kdo hoče si albun naret naj kr izvoli če lahko

  • 17

    Davorin Pavlica @ 17. februar 2009, 14:51

    @Doom ... mah, MySpace je groza od groze, custom theming je najslabša stvar kar so jo lahko nardil ... je pa res, da za povprečnga muzičarja, k nima pojma spletu je zadost!

  • 18

    Cveto @ 17. februar 2009, 14:52

    Hja, samo kdorkoli objavi mojo sliko na njihov profil, je to storil proti moji volji in če facebook začne to oglaševat, je to storil proti moji volji in ga lahko tožim. On pa lahko toži potem tega, ki je uplovdal sliko.

    Drži pa tudi, da se mora Facebook, preden oglašuje podatke zavedati da so podatki sigurno njegovi in imeti potrdilo o tem. Sprejetje pogojev neke osebe (za katere se ne ve identitete, saj nihče ne more bit 100% da sem jaz pod mojim imenom) pa ni dokaz

  • 19

    Žiga @ 17. februar 2009, 15:18

    ma koga brigajo vaše party fotke, gre za to da se je mnogo tako ali drugače kreativnih ljudi in skupin začelo prek fejsbuka brandat in tud tržit, tukej pa potem pride do problema, ko ima fejsbuk dejansko lastništvo nad vsebino ki jo te skupine ustvarjajo.

  • 20

    oneopinion @ 17. februar 2009, 15:23

    Mah, kakor jaz razumem zadevo, je vse še vedno odvisno od nastavitev zasebnosti.

    Se pravi, če nastaviš neko zadevo vidno vsem, pač lahko vsi to uporabljajo.

  • 21

    Gregor Zalaznik @ 17. februar 2009, 16:06

    @oneopinion
    To nima veze z nastavitvami zasebnosti. Vse podatke, ki jih uplodaš oni lahko z njimi razpolagajo, po svoji želji. Nastavitve zasebnosti so tukaj zato, da drugim onemogočiš oz. da jim daš različne dostope do tvoji vsebin.

    To je to..they still own U :)

  • 22

    Lee @ 17. februar 2009, 16:14

    ne budalite .. preberte Update 2 in 3; http://tinyurl.com/fafbuk-tos

  • 23

    Tilen @ 17. februar 2009, 18:54

    glede evropskega zakona, da morejo izbrisat stem da evropski zakon z tem nima nič ker se nobeden od strežnikov fizično ne nahaja v evropi ;)

  • 24

    Gregor Zalaznik @ 17. februar 2009, 19:18

    @Lee
    Tudi ta članek smo updejtal :). Poleg tega pa tole še nič ne pomeni. Bomo videli. Čeravno se lahko resnično zakoljejo s tem.

    @Tilen Imaš prav.. evropski zakoni se jih nažalost ne tičejo.

  • 25

    mee @ 17. februar 2009, 19:22

    jah pač morš pazit kaj daješ gor,jst mam popolnoma normalne slikce,tko de se mi zdi de se mi ni za bat,če daš pa kakšne druge stvari gor si pa po pravic rečen butast,ker sej usi vemo de kar daš na internet tam tud ostane.

  • 26

    Miha @ 17. februar 2009, 21:49

    Tudi party fotke in podobne reči, ki so direktno povezane s končnim uporabnikom, znajo biti dragocene. Kot delodajalca me močno zanima kaj je človek počel zadnjih nekaj let. Kakšni so bili njegovi statusi - pozitivni ali negativni. Koga pozna, kakšne so njegove povezave.

    To da podatke uporablja policija, tudi že vemo. In če lahko policija s prosto dostopnih podatkov najde kriminalce, gre tudi obratno :)

  • 27

    Miha @ 17. februar 2009, 21:53

    Mimogrede. V Sloveniji velja nek zakon o varovanju osebnih podatkov, ki med drugim predpisuje tudi kako je potrebno ravnati z zbirkami osebnih podatkov. Zakon med drugim skrbnikom takšnih zbirk nalaga, da morajo na željo osebe iz zbirke odstraniti njihove osebne podatke.

    Med osebni podatek spada tudi IP naslov!

    Koliko spletnih portalov v Sloveniji se tega drži? Koliko jih je sploh sposobno iz svojih logov in baz odstranit ip naslove, ki se praviloma beležijo ob vsakem sporočilu? :)

    V praksi tega nihče ne preverja, nihče ne zahteva. Zakon je pa samo popisan papir.

  • 28

    klizo @ 19. februar 2009, 01:18

    FACEBOOK naj ukinejo!!!!! To je najvecje sranje!!!!!

  • 29

    Jagoda 4ever @ 22. februar 2009, 16:23

    tole mi pa ni všeč na FB da bojo delali z našimi podatki glih kar se jim zlubi... Sreča je to da sm šu pogledat na ZVPL, če je kaj novga ko sm se mislo prijavit na FB!!

Komentiraj članek

Ime (obvezno)
E-mail (ne bo objavljen) (obvezno)
URL spletnega mesta
Komentar
FB logo - thumbnail

FB logo